Ця інформація буде корисною для тих, хто вже володіє своєю кав'ярнею або тільки починає бізнес. Бувають випадки, коли в команді з'являються справжні професіонали, але з часом їх ентузіазм втрачається. Уміння підтримувати співробітників і мотивувати їх - практично мистецтво. Оволодівши ним, у вашого закладу з'явиться величезна конкурентна перевага.
Різні люди - різне спонукання
Безсумнівний факт. Те, що є мотивуючим явищем для вас або когось іншого, не обов'язково спрацює з конкретним членом команди. Говоріть з підлеглими, вислухайте їх. Але пам'ятайте, що не всі вони відкриті до розмови. Навіть якщо мотивація таких людей зрозуміла не відразу, з часом вони підкажуть, що для них важливо, власним ставленням до завдань. Для одних людей стимуляцією послужать зовнішні чинники (наприклад, бонуси за працездатність). Інші ж мотивуються власними переконаннями, життєвими принципами. У будь-якому випадку, кожному співробітнику можна пояснити, чому саме він обраний для виконання того чи іншого завдання.
Фінансова складова
Один з найбільш очевидних способів. Мова йде не тільки про щорічні виплати кращим фахівцям. Нехай це рішення буде продуманим і креативним, а також пов'язаним з установками бариста. Так, можна прив'язати бонуси до щомісячного доходу кав'ярні. Якщо за цей період заклад матиме на 15% більше, то всі співробітники отримають доплату. Люди будуть працювати старанніше на благо спільної справи. Такий підхід зробить роботу бариста більш комфортною. Бувають й інші ситуації. Якщо працівник отримує непогані гроші, а в інших питаннях незадоволений, то додаткові гроші нічим не допоможуть. Можливо, іноді варто переглянути стиль управління.
Взаємоповага
Керівник, який поважає всіх своїх службовців, колеги-однодумці - дуже хороша мотивація для злагодженої роботи. Подумайте, що вам потрібно більше: просто командувати або вибудовувати відносини з колективом? Люди, у яких є можливість довірити свої думки та плани керівнику, проявлять більше поваги і відданості справі.
Визнання зусиль ваших співробітників позитивно позначається на результатах праці. Не забувайте дякувати, помічати додаткові дії персоналу. Закликайте членів колективу говорити "спасибі" один одному. Люди, які відчувають постійну напругу, довго в команді не затримаються, тому взаємна повага настільки важлива. Спробуйте час від часу організовувати спільні корпоративи, зустрічі, щоб люди могли ближче познайомитися.
Паритет роботи та особистого життя
Не забувайте, що крім роботи у бариста є ще й особисте життя, захоплення. Закріпіть за персоналом один постійний вихідний в певний день, коли йому потрібно займатися своїми справами. Комусь треба забирати зі школи дітей, рішенням в цьому випадку стануть ранкові зміни. Завдяки цьому співробітники стануть більш лояльними до роботи.
Постановка цілей і можливості професійного зростання
Безсумнівно, більшість учасників колективу розраховує на стабільність і подальший розвиток. Якщо ж у вас прийнято звільняти людей після пари місяців співпраці або економити на навчанні, чи захоче персонал тут затримуватися? Бариста нерідко йдуть з індустрії кави через відсутність кар'єрного росту. Адже багато хто мріє про просування, більшу відповідальність і зарплату. Рекомендуємо дізнатися у свого бариста, як він бачить свій подальший розвиток у вашій компанії, і запропонувати допомогу. Цілі обговорюються на загальних зборах, зворотний зв'язок повинен бути конструктивним. Співробітники можуть навчатися менеджменту, мистецтву латте-арт та ін.
Хороша зернова кава - невід'ємний атрибут роботи кав'ярні. Те ж саме стосується і обладнання. Надійні кавомашини, якісну кавову продукцію ви можете придбати в інтернет-магазині Кофемаркет!