Можливо, ви вже замислювалися про те, щоб змінити рід своєї діяльності і зайнятися веденням бізнесу. Ідея про відкриття власної кав'ярні з унікальною атмосферою і нестандартним меню заманлива. Тут ви можете втілити будь-які нетривіальні задумки та запропонувати відвідувачам найсмачніші ласощі до кави! Але також варто врахувати всі ризики, щоб не “прогоріти” з реалізацією мрії.
Насиченість ринку
Для сучасного ринку кави характерний активний розвиток. Настільки активний, що він близький до точки насичення. Жителі мегаполісів і міст середньої заселеності вживають напій у великих кількостях щодня. Але тепер в кав'ярнях не так багато людей, як раніше. Це пояснюється тим, що пропозиція стала випереджати попит, а конкуренція за споживача дуже висока. Самі покупці стали перебірливими, більш вимогливим, тому відвідують заклади вибірково.
Професійне зростання
Професіонали в галузі кавової індустрії - це люди, які пройшли шлях від бариста до менеджера, а їх досвід роботи перевищує 5 років. Частка справжніх майстрів збільшується. Дехто зі співробітників беруть участь у конкурсах, допомагають відкривати заклади іншим, а, набравшись досвіду, розробляють власні проєкти. Вони є основою майбутнього ринку. Такі люди дуже зацікавлені в розширенні управлінського кругозору та прагнуть отримати додаткову бізнес-освіту.
Конкурувати з такими “акулами” людині без досвіду буде дуже складно. Так що доки індустрії мають набагато більше шансів на успішне ведення справи. Якщо ви тільки прийшли з іншої сфери і не розумієте тонкощів роботи, потрібно бути готовим до різного результату. Ну і попрацювати, звичайно ж, теж доведеться.
Невдалі проєкти - існують
Статистика прозора: деякі кав'ярні працюють без прибутку, тільки покриваючи основні витрати. Фактично такі проєкти неуспішні. Інші заклади можуть працювати в мінімальний плюс, так що треба підготуватися до того, що ваша ідея потребуватиме додаткових фінансових внесень. Трапляється, що кав'ярня стає збитковою і змушена закритися. Будьте впевнені в собі, проте не переоцінюйте своїх можливостей. Міркуйте розсудливо. Нові гравці можуть бути просто не готовими до ведення бізнесу.
Відсутність ажіотажу у споживача
Кав'ярні є невід'ємною частиною міської культури: людям подобається зустрічатися в таких закладах протягом дня. Але не можна сказати, що на подібні речі спостерігається шалений попит. Найчастіше споживачі вибирають одне місце, яке відвідують постійно, рідко змінюючи свої вподобання. Ситуація складається напівконсервативною: клієнт звикає до якоїсь однієї кав'ярні та не поспішає змінювати звичку.
Локалізація
Само собою зрозуміло: відкривати заклад краще в місцях високої активності споживачів. Адже різниця між жвавою частиною міста і його спальними районами досить відчутна. Вивчіть обстановку заздалегідь, розташовуйтесь там, де люди готові заплатити за ваш продукт або послугу. Ризиковано і нерозсудливо влаштуватися там, де люди мало заробляють, та й проводити час за чашкою кави в принципі не звикли. Вибирайте гостя більш високого рівня життя, з іншої споживчою культурою.